Dålig uppdatering, skämmes på mig!
2009-05-06 / 21:45:42 / Allmänt

Varit väääldigt länge sedan jag uppdaterade här.. dålig människa jag är..
men det har nog mest berott på att jag är så förbaskat trött jämt. Började praktik förra veckan. Vilket är superroligt, men dagarna går så fort så man vet inte vart man ska ta vägen..

Och så var det ju valborg förra veckan.. Filip och jag myste och kollade på motorcyklarna när de åkte förbi här.. Sedan förberedde vi oss, packade och gjorde matsäck. För 1 maj bar det upp till Örebro. Vi hade bestämt oss för att ta en mys helg, (hetsig) helg upp på Öre bro, som skulle inkludera hotell övernattning, mys, besök på lager 157 och köpcentrum. och så huvudgrejen såklart trav. hehe. Dubbeldagar med trav, på fredagen var det V65 och Lördag V75. och på lördagen skulle Abbebabbe starta ! ;D.. vilket var den stora anledningen.

Hur som helst. 07.45 bar det iväg från mantorp. jag tog plats vid ratten och började vår färd mot Örebro, det var lugnt med trafik och mycket behagligt att köra. vi stannade typ vid askersund, ni vet vid de där fina broarna?, med finfinrastplats?..
Iaf, där intog vi våran frukost och det inkluderade även godis och bullar :O.. huhu.. Och så blev det chaffis byte.

När vi väl kom fram bar det av till Lager 157. Där tillbringades det några timmAR.. fanns mycket, men samtidigt ingenting?.. haha.. inget som passade mina välutvecklade kurvor iaf.. jag undar bara hur gör dom som är fetare än mig ?.. för jag lovar det finns det (ganska) gott om..  huh. Men det slutade iaf med att jag kom därifrån med en marinblå kofta, ett par svarta koola anna shorts, två t-shirtar, ett halsband och ett par skor. så ganska så nöjd blev jag. Filip hittade ett par bralls, en kofta och en t-shirt.

Efter det drivade vi iväg mot hotellet, vilket förövrigt hade sämsta möjliga garage, huh!.. vilket innebar att det var skittrångt, stolpar överallt, dåligt parkerade bilar, och så en port som inte fungerade, vilket innebar att man var tvungen att kliva ur och skjuta upp den för hand.. och så gick den igen lite som den ville. SÄMST!. men tur att jag har en duktigt påg som klarade av att köra där inne, det hade jag inte velat göra (nerverna hade inte pallat).. haha. Men efter en snabbvila på rummet så bar det iväg till travet. vi hittade en mysig bänk med bord i det gröna där vi slog oss ned och åt våra underbart goda medhavda pastasallad, bestående av, kyckling, feta ost, blandad pasta (fullkorn och färgade), sallad, tomat, majs, gurka, morötter och lök. tror de var allt, och så underbar vitlöksdressing och bröd till detta.. det kan jag sägas att då njöts det för fullt!.. Sedan satt vi där och bara hade det skönt, och filip fick vara springpojk till spellckan.. det blev inga stora vinster men inga stora förluster heller, gick jämt ut ungefär. :) begav oss därifrån runt sex tiden.. nicenice. Sedan bar det av till coop för att handla lite smått, två bananer, tacoostchips, och ett kexpaket. vi ville bävra på oss till lördagen. Sedan drog vi vidare mot max, där våran kvällsmat intogs..

Efter det var det raka vägen till hotellet. och det var ganska skönt eftersom man var lagon pigg efter att vart i farten hela dagen. Väl på hotellet drog vi upp till relaxavdelningen och badade bubbelpool och bastade. vilket var mycket skönt. och efter det en välförtjänt dusch. Och sedan blev det att krypa till kojs som ett par riktiga pensionärer. Vi låg i sängen åt chips myste såg på tv och myste. ,).. och allt var till belåtenhet då man fått dra bort det otroligt äckliga överkastet som såg ut att härstamma från 30 talets ryssland. hehe.


Lördagen bestod av god hotellfrukost, sedan bar det av till Mariebergs köpcentrum där det inhandlades örhängen, studentklänning, trosa och slipsar.Dom hade världens unerbarase affär med bara slipsar och sjalar/smycken.. ÅH jag trodde att jag skulle dö. men filip den jäkeln lyckades övertala mig att inte köpa några sjalar trots att de hade så många fina.!.. ångrar att jag inte stod på mig ordentlige.. huh

Efter köpcentrumat drog vi till travet som endast låg ett stenkast bort (om man kastar långt).. där tillbringades dagen till största delen i en brassestol :).. med fika och travspel. Sedan blev det restaurangen med filles morfar och börje, och snällemorfar bjöd på käk. ;D.. göttgött på plånkan och även för magen kan jag lova.. Sedan så blev det såsmåningom dags för Abbebabbe att springa.. åh gud så nervösa vi var.. huhuh.. och han såg hur vacker ut som helst. Tog ledningen och ledde ett helt varv, sedan blev ledningen övertagen av favoriten och abbe blev så småningom instängd.. vilket tyvärr är så lätt att bli.. och eftersom det inte blev någon större rörelse i fältet innan upploppet så hade han ingen chans att komma ut. Väl på upploppet pinnade an på så gott han kunde i rygg på ledaren och fick med sig en fjärdeplats hem. :).. vilket alltid är någonting, inte dåligt alls.. Fast efteråt fick vi höra att de misstänkte att han kanske var lite förkyld och därför inte kunnat ge  100%.. annars så skulle nog de fortsatt att strida om spetsen och då hade nog läget sett helt annorlunda ut.

Men iaf, rund sextiden begav vi oss hemmåt. hemvägen bestod av lite slingersnorklar här och där för vi var inte sugna på att komma hem från vår lilla minisemester. Men tillslut gjorde vi det och då väntade smörgåstårta från mormor, mumsmums!.

Söndagen sedan bestod av staketmålning ute hos filips morfar, och tro det eller ej, det var min ide!.. ;D. det gick bra, men vilket resulterade i att jag fick färg på benen och armarna som inte går bort, eller det gör den väll men den har inte avlägsnat sig än iaf och det har ju gått flera dagar, men jag tycker det är tufft (eller inte). men då syns det iaf att jag har jobbat !.. SEdan var det hem till filip och se ishockyen, men det gick sådär sa två perioder sen sov vi som stockar.

Nog om detta, du har säkert slutat att läsa för länge sedan, och jag förstår dig!.


Igår bakades det, bullar, hallongrottor, kärleksmums och kolakakor. jag och mamma, fast mamma tillbringade största delen av eftermiddagen som sociala jouren i telefonen.. hehe. och det tar mycket längre tid att baka än vad man tror, klockan 9 var jag klar. och då var jag helt slut.

Idag har jag haft praktik som vanligt, men sedan blev det att cykla som en tok ehm i spöregnet, kasta sig en dusch och göra sig i ordning för att åka och hämta filip och så blev det vlas träning. Gick bra såklart eftersom vi är så duktiga. ;). haha. men man känner ju att man tjänat mycket på att dansa tillsammans innan.




Nu kommer då lite bilder från helgen! :)




1 Kommentarer
Bell:

Jaa äntligen lite uppdatering :D Låter som ni hade en alldeles fantastisk helg!!Snart får vi ses varje dag, bara en månad kvar!!wiiiihoooo



SKRIVET DEN: 2009-05-08 KL: 13:50:43



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: