Ibland så ändras planerna mkt.
2009-05-17 / 20:11:11 / Allmänt

Huh, vilken helg. När jag gick hem från praktiken i fredags så tänkte jag att nu blir det att ta det lugnt, mysa lite och på lördag måla lite staket och sedan grilla med Em och oskar.. Fast jag visste att det fanns en liten chans att jag skulle vara barnvakt istället för jag hade lovat att vara jour på den fronten,.

Redan när vi är påväg till Filip så ringer kusin och frågar om jag fortfarande kan vara barnvakt, klar jag kan!.. och filip skulle jag ta med mig och vi skulle ta hand om hundarna med. Nästan bestämt. Hon skulle höra av sig på lördagsmorgonen och så skulle vi veta säkert..  Så det var bara att slänga iväg ett mess till Em, om att det nog inte blev något grill.

När vi kom hem till filip så blv det dock helt andra omvändningar. Filip mam&pap skulle ha åkt till Stockholm och sett på budd holly, med BROLLE :).. och bo på hotell och grejer.. men paret som det skulle åka med, och som de hade fått detta av i present haft fastnat på ett sjukhus i Bollnäs, en lång historia men som var ganska allvarlig med hjärtkrångel. Så de kunde inte komma. Så med blandningar av oro skulle vi försöka lösa hur det skulle bli. Hotellet gick inte att avboka och inte biljetterna heller.. och filles mam&pap ville inte åka själva.. och det var väll ingen egentligen som under omständigheterna som blev så jätte sugen på att åka.

Men tillslut efter många om och men, beslutades det att jag och filip skulle följa med, mamma fick rycka in om barnvakt skulle behövas och grillningen fick vänta till annan helg!..

Så helt plötsligt var det vi som skulle på lyxweekend i storstaden och se superheta Brolle ;D.. snacka om att man iaf efteromständigheterna somnade med ett leende på läpparna..

På lördagsmorgonen bar det av, först hem till mig och fylla på kläd på sko förrådet, för jag var itne redo för snyggmiddagar, haha.. Sedan bar det av.

Stannade och rastade ngnstans på vägen upp.. och det bjöds på mycket skratt  :)

Väl upp i storstaden strosade vi på stan och fikade på ett mysigt fik i gamla stan, med en värstingmacka!.. mums. sedan så hem tillhotellet och så duscha och snygga till sig lite, sedan in i taxi till göta lejon. Där Buddy Holly ägde rum. Och det var 2,5 timmars total njutning. sååå otroligt bra, och så otroooligt het brolle. Jag stormtrivides  och detta toppades med ett glas rött. ;D..

Efter det vandrade vi tllbaka mot hotellet och hoppade in på en mysig restaurang, där det intogs hängmörad biff med klyftad potatis, chilibearnese och ett glas rött :) Sedan promenerade vi mot hotellet där dessert intogs av mig, i form av sorbet i tre smaker, knäckflarn och chokladpinne.. uuuh mums. De andra intog drickbart, och jag snyltade av filip.

Sedan upp på rummet och då var det mysfaktor till tusen.. varmt bad med skupp massage och intvålning, sedan krypa i våra badrockar och ner i sägen och mysa!.. sedan somnade vi som stockar.


På morgonkvisten intogs en gudomlig frukost. sedan blev det vandring på staden, och det inhandlades ett armband. Och filip serietidningar, Dennis såklart.. snart är samligen komplett.
Det fikades också på stan, men sedan drog vi oss mot hotellet och begav oss hemmåt. Stannade på Nyköpingsbro och åt god hamburgertallrik.

Bilder kommer, tror jag! :)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: